A partir del proper 09/12/2018 tindrà lloc un gran canvi en la mobilitat de les comarques del Ripollés, la Cerdanya, i els departaments de l'Ariege, Pirineus-Orientals i l'Alta Garona.
Una nova distribució d'horaris de la sncf (la companyia dels ferrocarrils francesos), farà possible les connexions entre els trens proccedents i amb destinació Barcelona amb els que enllacen Tolosa.
D'aquesta manera, el temps de trajecte entre Barcelona i Toulouse passara a fer-se entre 6h10 i 7h fent l'enllaç a La Tor de Querol.
El tren nocturn Paris-Rodez/Latour-de-Carol es mantindrà i es renovarà
Igual que el Paris-Briançon, aquest tren de nit occità és l'últim de França. El Ministre de Transports ha anunciat la seva continuació, i inclus promet una renovació dels cotxes
Només hi ha dos, però es veuran reforçats. Les dues últimes linies de tren nocturn a França es mantindran i els seus cotxes es renovaran per 30 milions d'euros, va dir el 22 de setembre Elisabeth Borne, la ministre de transports
Nous cotxes, nous sanitaris
La ministra també anuncià la renovació dels vagons fins a 30 milions d'euros, per les tasques que començarà "a partir de l'any vinent". A més de garantir "la solidesa i la seguretat de les composicions", aquesta renovació permetrà "el remplaçament dels cotxes, i la possibilitat d'instal·lar preses de corrent electric i refer els sanitaris" els 66 cotxes qui serveixen aquestes 2 destinacions. Els trens també seran "equipats amb WIFI", afegeix la ministra.
Si a la Regió només es mante el Paris-Latour-de-Carol/Rodez, la regió Occitania està negociant amb l'estat i la SNCF per recuperar a les vies el Paris-Perpignan-Cerbère, amb una divisió del tren de nit Paris-Latour-de-Carol a l'estació de Toulouse. Una part del convoi aniria a Latour-de-Carol, i l'altre a Cerbère